Drift

Udfordringer med login til LUDUS Web. - LUD-81011

Løst

Kære LUDUS-brugere,

Den feature-release, vi udrullede i onsdags, har stabiliseret login i LUDUS Web, og flere berørte kunder har siden bekræftet, at systemet fungerer markant bedre efter opdateringen.

Vi beklager de gener og afbrydelser, I har oplevet i forbindelse med denne fejl, og vi sætter stor pris på jeres tålmodighed under hele forløbet.

På den baggrund betragter vi nu problemet som løst og afslutter derfor sagerne i vores support portal.
Skulle I alligevel opleve nye eller relaterede udfordringer, er I naturligvis meget velkomne til at oprette en ny henvendelse – så hjælper vi hurtigt videre.

De bedste hilsner
LUDUS Supportteamet

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Overvågning

Opdatering – LUDUS Web login

Kære LUDUS-brugere,

Den feature-release, vi udrullede i går for at afhjælpe loginudfordringerne i LUDUS Web, ser ud til at have haft den ønskede effekt. Flere kunder har allerede bekræftet, at systemet nu fungerer markant bedre efter opdateringen.

Vi fortsætter med at monitorere driften tæt for at sikre stabilitet og reagerer naturligvis, hvis der skulle opstå yderligere udfordringer.

Tak for jeres samarbejde og tålmodighed i processen.

Vi lukker først sagerne endeligt i support portalen, når alle sagerne er bekræftet løst.

Undersøgelse

Planlagt opdatering – LUDUS Web (Løsning på loginudfordring)

Kære LUDUS-brugere,

Vi har nu identificeret den forventede løsning på de loginudfordringer, der har været oplevet i forbindelse med kørslen “Hent alle UNI-Logins WS17”.

For at udrulle rettelsen planlægger vi en feature-release i morgen, onsdag, mellem kl. 18.00–20.00.

Under opdateringen kan der forekomme utilgængelighed i LUDUS Web.
Efter udgivelsen vil vi løbende monitorere systemet tæt for at sikre stabil drift.

Vi takker for jeres samarbejde og tålmodighed i forbindelse med fejlsøgning og midlertidige tiltag. Jeres tilbagemeldinger har været en stor hjælp.

Vi vender tilbage med en opdatering, når release er gennemført.

Opdateret

Kære LUDUS-brugere

Vi arbejder fortsat på at løse de login-udfordringer i LUDUS Web, som vi tidligere har informeret om.

Som nævnt anbefaler vi midlertidigt, at I fjerner scheduleringen af kørslen “Hent alle UNI-Logins WS17”, da dette i mange tilfælde kan afhjælpe problemet, indtil vi har en permanent løsning på plads.

Denne work around er allerede bekræftet af nogle af vores brugere.

Dette betyder at vi arbejder intenst på at få lavet en rettelse til jeres system, som kommer med ud i en feature release.

Når feature releasen er planlagt, sørger vi for at informere om dette.

Tak for jeres tålmodighed og beklager de gener dette medføre jer og jeres arbejde.

Undersøgelse

Kære LUDUS-brugere,

Efter sidste onsdags LUDUS-release har vi registreret, at flere skoler oplever betydelige udfordringer med login i LUDUS Web.

Vores analyser peger på, at problemet opstår i forbindelse med afviklingen af kørslen “Hent alle UNI-Logins WS17” hos skoler, der også benytter LUDUS mobilapp. Denne kørsel tager uforholdsmæssigt lang tid og belaster systemet kraftigt. En genstart af LUDUS Web kan midlertidigt afhjælpe problemet, da kørslen stoppes – men udfordringen vender tilbage ved næste afvikling.

Midlertidig anbefaling:

Hvis din skole er berørt, bedes du midlertidigt slette scheduleringen af kørslen “Hent alle UNI-Logins WS17”, indtil vi har afsluttet vores analyser og implementeret en permanent løsning.

Kontakt venligst vores support efterfølgende og oplys, om dette afhjælper problemet.

Bemærk:

Konsekvensen af at fjerne kørslen er, at nye kursister, lærere og administrative medarbejdere ikke kan logge ind i LUDUS Web med UNI-login eller benytte LUDUS mobilapp.

Vi beklager de gener, dette måtte medføre, og arbejder målrettet på at finde en hurtig og varig løsning.

Undersøgelse

Opdatering – Login til LUDUS

Vi arbejder fortsat på at finde den bagvedliggende årsag til loginproblemet i LUDUS. Fejlen er endnu ikke løst, men vi har gennemført midlertidige tiltag, herunder genstart af relevante systemer, så berørte brugere igen kan få adgang.

Vores tekniske team fortsætter det intensive fejlsøgningsarbejde for at sikre en permanent løsning. Sagen forbliver åben, indtil årsagen er identificeret og rettet.

Vi beklager de gener, dette kan medføre, og takker for jeres tålmodighed.

Undersøgelse

Vi er opmærksomme på, at nogle brugere tidligere har oplevet udfordringer med at logge på LUDUS.

De berørte brugere kan nu tilgå systemet igen, men da den bagvedliggende årsag endnu ikke er endeligt identificeret, fortsætter vores tekniske team arbejdet for at sikre en stabil og permanent løsning.

Sagerne lukkes først når en endelig løsning er fundet.

Vi beklager de gener, dette måtte have medført, og takker for jeres tålmodighed.

Vi sender en opdatering, så snart vi har nyt.

Undersøgelse

Kære kunder,

Vi er opmærksomme på, at nogle brugere fortsat oplever problemer med at logge på LUDUS.
Vores tekniske team arbejder på højtryk for at finde og rette årsagen, så fuld adgang kan gendannes hurtigst muligt.

Vi beklager de gener, dette måtte medføre, og takker for jeres tålmodighed.

Vi sender en opdatering, så snart vi har nyt.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Undersøgelse

Kære kunder,

Vi arbejder stadig på at finde en løsning på problemet.

En skole har meldt, at de nu kan logge ind igen, men vi undersøger fortsat sagen for at sikre, at problemet er løst for alle.

Vi vender tilbage med en opdatering lige så snart vi har nyt.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Undersøgelse

Kære kunder,

Vi har modtaget meldinger fra enkelte skoler om udfordringer med at logge ind på LUDUS Web.

Vores team er i gang med at undersøge sagen nærmere, og vi vil informere jer, så snart vi har yderligere information.

Tak for jeres tålmodighed.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/